Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.09.2018 21:47 - Денят, когато един лекар каза на мъж пациент, че матката му е добре
Автор: kraskal Категория: Лични дневници   
Прочетен: 504 Коментари: 1 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 

„Не трябва да бъркаме парите с качеството“…чух това прозрение от един лекар в телевизионен сутрешен блок.  Човекът обясняваше, че общо взето пациентите в болниците трябва да си плащат и да си доплащат, нищо че са здравно осигурени, защото …защото така.

В последно време си мисля ,че вървим към времето ,когато българският пациент ще бъде превърнат в безконтактна кредитна карта. Ще влиза в болницата и докато върви по клиничните пътеки, безконтактно ще го таксуват.
Няма не искам, няма недей.

Аз още се сещам как преди четири години посетих една бургаска болница заради бъбречна криза и след един среднощен и един утринен преглед  ми взеха 250 лв, а после ми връчиха два амбулаторни листа, удостоверяващи, че съм бил прегледан.

Докато лазех към дома си,  с изумление прочетох в единия документ, че „матката ми е добре“

Докато се олюлявах неумолимостта на диагнозата, на изпроводяк лекарят ми каза, че бъбрекът ми е в покой и да заповядам през август, за да ми разбие камъка. Действието се развиваше в началото на март.

Мдаа…запомнил съм кога се случваше случката, защото тогава с тревога разбрах, че имам матка, нищо че съм мъж. Добре съм бил…как добре, бе??? Какво ще я правя тази матка???

И тъй с новооткрита матка и с възпален бъбрек влязох в друга болница, получих остра инфекция на бъбрека и десетина дни лежах в леглото с висока темепература. Накрая срам не срам ходих до София и там ми разбиха камъка в бъбрека и …

А у дома жена ми ме изгледа някак странно. Гледаше документа, удостоверяващ наличие на матка в добро състояние, гледаше и мен…сигурно си е мислела, че в края на краищата е можело аз да ги родя двете ни деца, а не тя да се мъчи. Аз пък не смеех да мисля нищо.

Слава богу…откритието на матка се оказа документална грешка, а аз се уверих за пореден път, че съм банален тип, а не някакво медицинско чудо. Иначе казано, бяха ми дали документа на някаква незнайна госпожа, а вероятно моята документация са и връчили на нея. Горката…ходила е на преглед за матката и как ли се е почувствала тя, когато са и връчили лист с текст, обясняващ, че бъбрекът и е добре. А за матката и нито дума. Дано не се е изприщила от притеснения.

Какви са изводите. Че в света на българското здравеопазване не трябва да бъркаме парите с качеството. Вярно е.

Но е вярно и това, че незнайно защо още много прекрасни български лекари продължават да работят своята професия у нас и да правят чудеса в болниците. А защо продължават ли? Ами, навярно и това се обяснява с някакво чудо. Нека те бъдат благословени, а останалите откриватели на матки в мъжете…ами, дано не попадаме в ръцете им.

 

 

 




Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. born - Като доктор, макар и не по медицина,
04.10.2018 21:19
съм убеден, че докторът е написал "патка", а не "матка". Прочети внимателно / с очила/
анамнезата и ще се убедиш, че съм прав.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kraskal
Категория: Лични дневници
Прочетен: 94846
Постинги: 83
Коментари: 42
Гласове: 31
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031